Monday 26 November 2012

Karangan Bentuk Laporan



Laporan Hari Terbuka SJK(c) Pei Hua 2009

     Pada 21 Ogos 2009 yang lalu, SJK(c) Pei Hua telah mengadakan Hari Terbuka untuk tahun 2009. Hari Terbuka itu telah bermula seawal jam 8:00 pagi hingga jam12:00 tengah hari. Menurut Guru Besar, Hari Tetrbuka itu diadakan untuk memberi peluang kepada ibu bapa mengetahui perkembangan pelajaran anak-anak mereka. Mereka berpeluang mengadakan perbincanggan dengan guru-guru yang mengajar anak mereka.

     Hari Terbuka ini telah mendapat sambutan yang baik daripada para ibu bapa. Ramai antara mereka yang datang awal untuk berjumpa dengan guru kelas dan guru mata pelajaran. Kebanyak mereka berharap agar prestasi akademik anak-anak akan mengikat seterusnya melonjakan pencapaian mereka dalam peperriksaan.
      
     Selain daripada sesi berbincangan, pihak sekolah juga mengadakan pameran kelab, persatuan, dan pasukan sekolah. Pameran itu diadakan di dewan besar sekolah. Melalui aktiviti ini, masyarakat luar akan dapat melihat aktiviti kokurikulum yang dijalankandan kejayaan-kejayaan yang telah dicapai oleh murid-murid sekolah ini.

     Guru Besar yang ditemui pada Hari Terbuka tersebut berharap agar mengeratkan hubungan antara ibu bapa dan pihak sekolah. Beliau juga berasa sangat bangga dengan kerjasama dan penglibatan semua guru dan dan murid dalam menjayakan Hari Terbuka tahun ini.

Disediakan oleh,

..........................
(LIM MEI SIN)
Setiausaha Hari Terbuka 2009,
SJK(C) Pei Hua. 




Laporan Perkhemahan Pasukan Beruniform SJK(C) Pei Hua 2009 

     Pada 10 Julai 2009 yang lalu, Persatuan Bulan Sabit Merah SJK (C) Pei Hua telah mengajurkan perkhemahan untuk semua pasukan beruniform sekolah. Perkhemah tersebut telah diadakan di Hutan Lipur Bukit Asahan. Perkhemahan tersebut diadakan bertujuan untuk mendedahkan ahli pasukan beruniform kepada hidupan flora dan fauna yang terdapat di hutan. Di samping itu, perkhemah ini diharapkan akan mengeratkan lagi kerjasama dan semangat setia kawan dalam kalangan ahli.
     
     Perkhemahan ini sertai oleh 15 orang ahli Persatuan Bulan Sabit Merah, 19 orang ahli Pasukan Pengakap, 10 orang ahli Pasukan St. John Ambulans dan 10 orang orang ahli Tunas Puteri. 10 orang guru turut serta sebagai guru pengiring. Kami bertolak dari sekolah pada jam 7.00pagi dengan menaiki dua buah bas yang disewa khas. Kira-kira dua jam kemudian kami pun sampai di Hutan Lipur Bukit Asahan.

    Pelbagai aktiviti telah dijalankan sepanjang perkhemahan tersebut. Antaranya ialah pertandingan khemah tercantik, ceramah ikhtiar hidup, kembar hutan dan sukaneka. Semua perserta perkhemahan telah mengikuti aktiviti tersebut dengan bersemangat. Mereka berasa sungguh seronok dan begitu berpuas hati kerana semua aktiviti berjalan dengan lancar.

    Setelah tiga hari berkhemah, kami pun pulang. Kami berasa amat bertuah kerana telah mendapat banyak pengalaman baru melalui perkhemahan ini.


Disediakan oleh,                                                   28 JULAI 2009



..........................
(SHATESH KUMAR)
Setiausaha Persatuan Bulan Sabit Merah,
SJK( C ) Pei Hwa.

2 comments:

  1. Semua karangan yang ada dalam blog Cikgu Lim telah dibaca oleh saya, ia sangat berguna untuk semua guru malah juga memanfaatkan murid. Syabas!

    ReplyDelete